Wat doe jij voor je bestaande klanten?
Wat als je eens wat anders voor je bestaande klanten doet
Bekende termen in PR en relatiemanagement zijn: extra aandacht voor de klant, de klant centraal stellen, focus op de klant, een strategie maken voor een klant, de SWOT-analyse... allemaal mooie woorden, en ook effectief mits goed uitgewerkt. Maar het kan ook eenvoudig. Het draait uiteindelijk om waarderen en geven. Wat de klant echt waardeert, is wanneer je nét wat meer voor ze doet. Iets dat ze niet zouden verwachten en zeker niet zullen vergeten.
Een simpel voorbeeld:
Een verkoopleider in kantoorartikelen uit Zwolle wilde graag iets extra's doen voor zijn klanten. Via een relatie kwam hij bij Fabrieksuitje terecht, een klanten dag naar Mercedes in Bremen dat leek hem wel wat. Tijdens ons gesprek stelde ik hem voor om de klanten die hij uitnodigde, ambassadeur te maken door ze te vragen iemand mee te nemen die nog geen klant was.
Zo gingen we een maand later op weg naar Mercedes in Bremen met... je raadt het al, een halve bus klanten en een halve bus potentiële klanten. Onderweg werd er een presentatie over het bedrijf gegeven en na een dag was de relatie gelegd. Veel factoren waar je normaal maanden over doet zoals kennismaken, elkaar iets gunnen, vertrouwen krijgen, samen lachen, waren binnen een dag bereikt. De relatie was gelegd. Het resultaat? Nieuwe klanten maar bovenal ook trouwe klanten.
Soms zijn dingen simpel maar je moet het wel doen, ik help je graag met het samenstellen van een fabrieksuitje en meer. Neem contact met mij op.
Groet,
Cor Heek
Fabrieksuitje